KLANTENSERVICE 112

Het compacte programma over klantenservice voor elk bedrijf.

Klantenservice is samen met verkopen de spil van elke organisatie.

Het zijn namelijk de klanten die het geld binnenbrengen.

Het zijn dus de klanten die eigenlijk het loon betalen van ELKE medewerker van om het even welke organisatie.

Communicatie is een essentieel onderdeel van goede klantenservice.

Deze modules zijn er op gericht om iedereen binnen elke organisatie hiervan bewust te maken én hen aan te sporen mee te werken om tot een uitmuntende, lonende, klantenzorg te komen die van uw klanten enthousiaste fans maakt.

Dit programma biedt u de basis van doeltreffende, resultaatgerichte klantenservice. Eenvoudig te begrijpen, onmiddellijk toepasbaar in elke sector en u hebt geen voorkennis nodig. Bij elk van de lessen kan u opteren voor bijpassende training en coaching.

Programma

# 1: Omgaan met klachten
Verwelkom klachten;
Het WAAROM van klachten;
HOE klachten beantwoorden.

# 2: Een positief imago creëren
Hoe ziet de klant mijn zaak?
Is het gemakkelijk om zaken te doen met uw zaak?
Word ik gewaardeerd en beloond als trouwe klant?

# 3: Omgaan met woedende klanten
Leer met woede omgaan en ontdek hoe erop te antwoorden in de plaats van erop te reageren.
Ontdek hoe u woedende klanten kunt omvormen tot tevreden klanten.

# 4: Klantenservice als Systeem
Hebt u een systeem voor Klantenservice in uw bedrijf?
Leer hoe u zo’n basissysteem bouwt.
Is iedere persoon die met uw onderneming te maken heeft betrokken in uw systeem voor klantenservice? Ontdek hoe je iedereen kan motiveren om eraan mee te werken.

# 5: Beter, sneller en anders zijn
Hoe de concurrentie steeds harder wordt.
Waarom de klanten steeds veeleisender worden.

Voorbeelden van bedrijven die dit doen: beter, sneller en anders zijn...
Hoe ook u beter, sneller en anders kan zijn en waarom dit geen suggestie is maar een vitale noodzaak.

# 6: Overtreffende trap
Wat moeten we overtreffen?
Waarom is het belangrijk?
Het R.A.T.E. analyse.
Hoe de resultaten als actiepunten  implementeren.

# 7: Sensationale Service
Welke service zet mensen aan om erover te praten, op een goede manier?
Wat zorgt ervoor dat uw klanten 'loyaliteit voelen' voor uw zaak?

# 8: Loyale Klanten Creëren
Waarom 'goed' niet goed genoeg meer is.
Waarom Loyale Klanten van levensbelang zijn.
Hoe klanten aanzetten tot 'mond aan mond reclame'.

Tijdsduur: 4 uur

Doelgroep:
Zelstandigen, vrije beroepen, zaakvoerders van kmo's, klantenservice verantwoordelijken van middelgrote bedrijven

ShareThis