Telefonisch Onthaal

Een verfrissende opleiding voor iedereen die de telefoon beantwoord in uw zaak...
In een wereld waar steeds meer vanuit satelietkantoren wordt gewerkt, waarin zakendoen met andere landen steeds meer voorkomt, en vooral in een wereld waar telefonische communicatie en zakendoen op afstand in razendsnel tempo veld wint, is het een understatement te zeggen dat de basisvaardigheden voor telefonisch onthaal een minimale vereiste zijn voor elke medewerker in een zaak die ooit de telefoon moet beantwoorden...

Wat u zal leren:
Voorbeeld zinnen die u onmiddellijk kan gebruiken;
'Achter de schermen', hoe de persoon aan de andere kant van de lijn u ziet en ervaart;
Het belang van uw stem aan de telefoon;
Het belang van uw begroeting aan de telefoon;
Het belang van uw houding aan de telefoon;
Strategieën om uzelf bewust te worden van uw eigen stem, houding en gedragingen;
De verschillende mogelijke functies van de persoon die de telefoon beantwoord;
Het correct doorschakelen met collega's;
Voorbereiding van en toepassing van 'Plan 'B' voor als de doorschakeling misgaat.
Nog veel meer!

Programma
# 1: de basis
De psychologie van telefonische communicatie;
De psychologie van telefonisch onthaal van onbekenden;
De psychologie van telefonisch onthaal van klanten;
De psychologie van telefonisch onthaal qua klantenservice: vragen, klachten, ongenoegen, ...


# 2: niveau twee ...
5 vitale principes van telefonisch onthaal;
6 ideeën om uw telefonische houding altijd uitmuntend te houden, ook als het u die dag tegenzit;
12 vitale stappen bij het telefonisch omgaan met klachten en ongenoegen;
Positioneer uw bedrijf positief bij ELKE inkomende telefoon;
Ontwerp een strategie om elke inkomende telefoon te benutten om aan up-selling te doen.

Tijdsduur: 2 x 1u30

ShareThis